JEJMS

think twice, that's my only advice

Analys

Kategori: Allmänt

Att analysera betyder att man plockar isär och bryter ner något. Detta för att se närmre på hur det fungerar och varför. En analys ska inte, men blir ofta förväxlad med en syntes. En syntes är just raka motsatsen, man sätter samman och lägger ihop för att se helheten. För det mesta är förväxlingen bara rent begreppsmässig, ett ord som hamnat på fel plats och det är ju EGENTLIGEN ganska världsligt *jag skulle aldrig haka upp mig på något så menlöst som en felsägning eller så..*
 
Vad jag vill komma till är att för inte så länge sen tog en diskussion några nära vänner emellan en ganska dramtisk vändning. Alkohol var inblandat och det hela kunde ha gått ganska snett enligt min analys (eller..? är det en syntes?). Men jag hoppas och tror att det som berördes behövde få komma fram och i slutändan tycker jag ändå att det kom fram på ett bra sätt. Jag tror att de fyra vännerna i detta utvecklades som individer och att deras relation sinsemellan utvecklades och fördjupades. 
 
Allting är rörligt och relativt inklusive vänskap. Relationen mellan människor är inte vad den var förr och kommer inte att förbli vad den är nu. Men med en gnutta respekt och lite annat smått och gott kan länken mellan människorna bestå även om den konstant ändrar färg och form. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: