JEJMS

think twice, that's my only advice

Salvation!

Kategori: Allmänt

Det otroliga, underbara, oförglömliga, det jag väntat på, det jag hade tappat hoppet på, det har hänt! Efter en mittimellan effektiv tretimmars-session på bibblan bestämde jag mig för att trots de noppriga mjukisbyxorna och osminkade finniga nyllet stanna en sväng på öster och köpa de där julklapparna som jag bestämt mig för. "Det blir ju bara in ut rulla skjut", tänkte jag och parkerade på Åhlensparkeringen. Väl ur bilen valde jag ändå att (väldigt snabbt och hurtigt) ta mig ner på HM och prova den där kjolen en gång till. KATASTROF! Visst den går på och var väl lite söt men jag insåg att det var ren desperation att inbilla mig att jag skulle känna mig det minsta snygg i den. Tack och hej.

Tillbaka till avsikten med detta stopp. Roffa julklapparna varav en på Bokhandeln, "hmm, om jag ska ta en turbotitt på Kappahl, bara för att hoppet ändå är ute". Och JA, om jag kom in? Jag kom ju knappt ut! Om Kappahl säljer tantkläder är jag en tant..

Fågelkvitter i mina öron, plagg efter plagg efter plagg, det kändes som om Tommy Körberg eller nån annan pampig röst pumpade inuti mig, jag såg ljuset! Så här sitter jag, helgens julbord är räddat, nästa helgs julbord är räddat, nyårsafton är räddad, HELA MIN VÄRLDSBILD ÄR RÄDDAD! Nej nu tog jag i men delar av min självbild är räddad. Jag har blivit frälst.

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Så det är knepet alltså; Pröva kläder utan smink iförd mjukisbrallor. Jag är avundsjuk.

    2011-12-07 | 20:21:48
  • Emma Nordling säger:

    Oj oj oj! 25% på Kappahl nu i veckan såg jag i tidningen...hoppsan!

    2011-12-08 | 16:52:10
    Bloggadress: http://emmanordling.wordpress.com
  • Jejms säger:

    Lyckomördare!!

    2011-12-08 | 18:17:03

Kommentera inlägget här: