JEJMS

think twice, that's my only advice

Yrke: Bloggare

Kategori: Allmänt

Tänk alla nassar därute som mer eller mindre lever på att blogga. Tänk om det vore så enkelt som att jag skulle ta upp den där idén vi hade om en reklamblogg. Vi skulle recensera tv-reklam. Isf skulle jag rosa comhem-reklamerna i skyarna. Katten som gapar över de billiga priserna, parodierna på youtube-klipp och framgångsrika tv-såpor. Ica-reklamen är ju en given klassiker. Ipren-reklamen är hemsk och bara att se den ger mig huvudvärk. Mmm jo, tänk om man kunde leva på att vara bloggare..
Har just tvättat färdigt, äntligen! Hade lite oflyt och lyckades komma ner samtidigt som tanten i lägenheten under. Hon är en riktig svidkärring för att vara ärlig. När vi skaffade Mio gick vi ner och ringde på hos henne. Varnade för att hon skäller när man lämnar henne ensam men att vi gör vårt bästa för att få det ur henne. I tvättstugan tar hon upp det:
Tant: Hur är det med er hund egentligen?
Jag: Jo tack det är bara bra.
Tant: Jag har inte hört nåt på länge..
Jag: Nej, som jag utlovade så har vi tränat bort hennes skällande när hon lämnas ensam.
Tant: Jaja så bra. Ja då är det bara att du går så hårt som stör mig nu då.
Jag: Mmm, men lite får man faktiskt tåla när man bor i en lägenhet!
Tant: Jo det är min granne som klagar så hemskt bara.
Jag: Jaha? Är han så känslig?
Svidkärrningen verkade inte vara intresserad av att småprata mer med mig efter det.

Kommentarer

  • sahra säger:

    Äntligen update! :) Jag skulle vara en trogen läsare i alla fall om du började yrkesblogga! ;) vad skönt att det går bra med uffen, trots svidiga granntanter!

    2011-01-06 | 14:00:18

Kommentera inlägget här: