JEJMS

think twice, that's my only advice

37 grader i skuggan

Kategori: Allmänt

Hemma i Svea rike igen. Borta bra men hemma bäst. Valet av Egypten var för min del främst grundat på solgarantin efter väderfloppen som faktiskt tog plats i Turkiet förra årret. Och vädret kunde man ju inte klaga på, vi hade väl en lite sämre dag när tempen var nere på bara 30 grader!! Kände mig turistigare än på länge vilket är på gott och ont. För första gången ville jag bara ha semsester, övriga erfarenheter av resor som jag gjort har motivationen legat i att resa, att bli berest.

Nu välkomnar jag våren och sommaren på riktigt, men vare sig jag vill eller inte ska Pedagogik B först avslutas. Två enorma tentor väntar mig inom en alldeles för snar framtid och jag avskyr det. Genom uppsatsen som även är i full gång har jag kommit in i skrivandet och skulle hellre lämnat in två större paper istället för de här hemska 8timmarstentorna..!

På söndag går "flyttlasset" till Tott. I ren och skär stress igår när vi klev i land kastade vi oss in i lägenheten packade upp resväskan och tömde skrubben så nu ska bara köket och hallen tömmas. Ja, och så ska jag förutse mitt behov av mitt matriella liv 3 veckor framåt så att det kommer med ner till Tott.

Sätter på en till kanna kaffe så jag kan ploga igenom den sista litteraturen inför nästa veckas tenta, sen stängningsskiftet på jobbet så tar jag morgondagen imorgon.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: