JEJMS

think twice, that's my only advice

Återkommande paradox..

Kategori: Allmänt

Det är ju faktiskt precis vad det är. Hur kan det komma sig att vårens dagar springer iväg så mycket fortare än höstens när dagarna faktiskt är flera timmar längre i förhållande till höstdagarna? Det är en paradox, och den återkommer varje år.

Vi är inne i april och det känns som att vårterminen just drog igång. Måndag var det B-uppsats på schemat och det gick bra, jag ansvarade för bakgrunden och är skapligt nöjd med de tre sidorna jag fick ihop. Igår och idag har jag haft rekryterings-dagar och det har gått mindre bra. Tragglar med världens trögaste antologikapitel, och ser inte relevansen i bedömning ur ett historskit perspektiv. Vad har dagens bedömningstekniker med läroplaner i Kina på 1200-talet att göra??

Om en vecka sitter jag i en solstol och bränner fläsk, UNDERBAAART!! Jag har lärt mig att hur mycket jag än funderar och planerar blir aldrig sommaren som jag tänkt mig, tänker därför inte ta ut något i förskott men det blir la bra ändå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: