JEJMS

think twice, that's my only advice

What goes up, must come down..

Kategori: Allmänt

Det har varit bättre. Jag sover dåligt. Vaknar eller ser till att jag vaknar runt åttatiden på morgonen men för den sakens skull kan jag inte somna ordentligt på kvällarna. Igår var hon närmare två sista gången jag tittade på klockan. Jag är lite stressad. Jag har haft en riktigt trevlig vecka med våriga dagar vilket har lett till att plugget har legat lite bakom.

Jag låg och tänkte på djupa saker angående mig själv igår kväll. Efter att jag i mitt huvud byggt en alldeles ypperlig mening av vad jag tänkte på slog det mig att jag skulle skriva det här, men nej. På gott och ont har det alltid funnits och kommer nog alltid finnas tankar hos mig som är så personliga att jag inte kan dela de med någon annan. Ibland avskyr jag mig själv för det, att jag envisas med att bära vissa saker helt själv. Ibland prisar jag mig själv. Som när jag dömer någon. Jag är ganska fördömande, det är jag fullt medveten om. Kanske är det därför jag inte lämnar ut allt jag tänker alla gånger för jag vet hur hård domen kan vara, jag fäller den själv dagligen. Det jag säger högt, kan jag också stå för, oftast..

Jag ska läsa, läsa, läsa. Redigera utkastet. Ta min sista tur för den här terminen till Härnösand. Städa lägenheten och bära in all lös inredning i hall, badrum och kök till övriga rum. Lämna in utkastet. Åka till Egypten och ha det underbart. Evakuera till Tott. Skriva hemtenta. Färdigställa och lämna in forskningsplan. Sen runt maj kanske karusellen saktar ner lite grann. Out.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: