JEJMS

think twice, that's my only advice

F som i underkänd

Kategori: Allmänt

Imorgon är det metodtenta, sorgligt nog. Om jag klarar den borde jag köpa en trisslott för jag har inte gett mig själv särskilt stadiga förutsättningar. Velar fram och tillbaka om jag ska natt-plugga för första gången i mitt liv. Det är inte min grej, att sitta uppe en hel natt och färdigställa eller förbereda. Det finns faktiskt även vetenskap om att hjärnan kvällen innan ett test bara ska avslappnas. Man ska kolla en hjärndöd rulle som inte kräver någon koncentration eller tankeverksamhet. Problemet är att hälften av kunskapen som då ska sjunka in inte än har matats in i mitt hjärnkontor. Så mata, mata kunskap hela natten kontra sova och hoppas på rätt frågor imorgon och om inte det scenariot infinner sig, omfamna en omtentamen..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: