JEJMS

think twice, that's my only advice

GRÖNA FINGRAR

Kategori: Allmänt

Efter en helg i sudrets tecken upptäckte jag imorse att vissa blommor tappat livsgnistan!! Mina babys! Jag är så långt ifrån gröna fingrar man kan komma och sväller, just därför, av stolthet när krukväxterna frodas och växer i mitt hem. Så idag har då de "hängiga" växterna placerats i det ljusaste rummet där jag med jämna mellanrum kommer in och pratar med dom och sprayar dom med vatten. Spa-dag för mina gröna.
 
I lördags kunde jag slutgiltigt fastslå att lammskallar inte är något för mig. Fint med traditioner, absolut, men nej. Jag kan ärligt säga att även om det inte såg så groteskt ut gillar jag inte smakerna alls. Tycker jag vidarebefodrar mitt arv tillräckligt i och med att jag tycker att gotlandsdricke är gott, om den bryggts på rätt sätt. Årets världsmästare var inte värdig enligt mig, och Bisons tal lämnar ett visst utrymme till funderingar över att siffrorna blandades ihop och något blev mycket fel. Lite kontraproduktivt så att säga.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: