JEJMS

think twice, that's my only advice

LÄTTA DAR OCH TYNGRE DAR

Kategori: Allmänt

Igår när jag kom hem från tentan var jag ledsen tjej. Har känt mig tung om hjärtat i några veckor. Åkte till LC med en känsla av att vara oroväckande oförberedd och kände hjärtklappningen när jag frågorna studsade framför mina ögon om saker som jag visste att jag läst men det kändes som om jag inte kunde plocka fram allt helt. När jag kom hem kunde jag konstatera att i alla fall ett svar var rakt av fel. Pang, minus 4 poäng. Började riva med disken och allmän oreda, slängde irreterat in Joels väska i i sovrummet och tittade i kassen brevid. När jag insåg att vi på riktigt tagit med påsen med kompost till Öja, haft den bilen för att sedan bära upp den till lägenheten i söndags rann bägaren över.
 
Jag orkar inte städa, jag orkar inte jobba, jag orkar inte träffa människor och jag orkar inte plugga. Inget går bra, allt går dåligt. Piss skit och helvete. Vad är det för fel.
 
Idag är en ny dag och framförallt ny kurs och jag gör ett helhjärtat försök att göra rätt från början. Jag har lagt upp en struktur, en plan för hur jag ska ta mig an mina studier, så att jag kan generera lite energi till ett privatliv och till jobbet också. Hoppas jag lyckas, för jag saknar mig själv och mitt liv.
 
Break a leg..
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: