JEJMS

think twice, that's my only advice

Upp och ner..

Kategori: Allmänt

UVI tredje gången inom loppet av två veckor, living the dream!! Fick en ny variant av antibiotika på mitt senaste recept för att undvika resistans, de verkar dock inte fungera på samma sätt som mina gamla så tror att det senaste UVI-regnet beror på att jag slutat kuren för tidigt. Så tredje gången gilt ska jag fortsätta extra länge för att vara på den säkra sidan så att säga..
 
Läser om kroppens sensorer och hjärnans tekniker för vidare perception. Himla intressant men får lite panik när inte min hjärna agerar efter normen. Boken är fylld av diverse ambivalenta bilder som föreställer två olika bilder beroende på hjärnans perception. Oftast kan man se båda varianter åtminstone efter att man läst efter vad mer som kan finnas. Men en bild var extra knepig. Den föreställer en ung dam OCH en gammal tant och jag kunde bara se damen. Läste att de flesta såg tanten först och efter en stund såg damen men jag kunde inte hitta tant-jäveln rent ut sagt! Fruktansvärt frusterande. Hittade henne för en stund sedan (efter att ha "letat" i två dar!). Sjukt luddigt. Tappar bort henne hela tiden. Är jag ointelleigent och trögtänkt eller? Måste utsätta min omgivning för bilden och sedan dra en statistisk slutsats helt enkelt...
 
 
Nå vad ser du??

Kommentarer

  • Sahra säger:

    Hej! Jag snokar in här ibland minsann, var lite lat för att kommentera bara. MEN jag såg samma som du, en ung dam... sen såg jag den jättestora näsan och då såg man vart den gamla tanten var nånstans. Jag har sett denna bild förut så det kan ha varit så att mitt minne ändå kom ihåg detta från det tillfället? Roligt med såna här synvillor:-)

    Svar: Sahra, jag snokar på din blogg mä titt som tätt så vi håller lite kontakt i tysthet båda två dåra ;) Skönt att du är som jag. Det var inte förrän jag hittade ett stycke i boken som beskrev tantens näsa som jag såg henne så du kanske fick det tipset förra gången du såg bilden också. Sköt om dig <3
    Jejms

    2012-09-19 | 22:45:02
  • Emma Nordling säger:

    Jag såg en ung tjehej!

    2012-09-20 | 19:58:29
    Bloggadress: http://emmanordling.wordpress.com
  • Rosalinda säger:

    Jag ser bara gammal tantu. Och jag blir GALEN för att jag HAR SÄTT DEN UNGA FÖRR!!

    Svar: Grattis Ruska, du tillhör normen, du är NORMAL! Tänk att tantens näsa är damens käkben, och tantens öga är hennes öra så ser du na snart :)
    Jejms

    2012-10-01 | 13:55:54

Kommentera inlägget här: