JEJMS

think twice, that's my only advice

Försvarstal

Kategori: Allmänt

Har just skickat en laboration och en tentamen för bedömning. Sista tentamen i sista kursen på sista terminen av läsåret. Det blev inte bra. Jag skäms rent ut sagt för det jag just skickade in men tänkte det var bättre än att inte skicka in något alls. Godkänt tror jag inte att det blir. Men det här är mitt försvarstal. I höstas när läsåret drog igång var jag inte alls motiverad. Inte det minsta. Självdisciplin är inte riktigt min grej med det här läsåret gick jag in med motvind och uppförsbacke kändes det som. Till saken hör är att det inte blev bättre i takt med terminen. Vinden tilltog och blev storm, uppförsbacken växte till f-ing Mount Everest eller nåt. Men jag tuggade på så gott jag kunde. Ja, mina betyg och resultat bekräftar mina motgångar, de är inte sopdåliga men jag ÄR egentligen bättre. Jag tänker inte gräva ner mig för vad som hände de här sista veckorna, jag tänker klappa mig själv på axeln för att den sammantagna skadan faktiskt inte blev värre än så här. Jag kanske får klura på en omtenta under sommaren, må så vara. Jag har kursare med flera omtentor att klura på under sommaren. Kursare som inte alls beabetat en jävla livskris under läsåret som gått. Jag är stark. Jag är stark för att jag vågar. Jag vågar vara arg. Jag vågar vara ledsen. JAG VÅGAR VARA GLAD.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: