JEJMS

think twice, that's my only advice

Skobrist

Kategori: Allmänt

I helgen konstaterade jag att det råder skobrist i min garderob. Ska jag iväg en kväll som troligtvis kommer vara en lång kväll med risk för promenad hem då jag har en tendens att ALLTID vara för snål för taxi när man bara ska hem. Ingen brådska liksom.. Då vill jag ha skor som:
1. Är bekväma att gå i.
2. Passar någorlunda till övriga kroppstäckande textilier.
3. Har någon form av klack. (Benen är stabbiga nog som det är, en klack skadar inte. Det är även en fördel att inte bli förbisedd av vänner och bekanta för att man är en decimeter under deras synfält).
 
I min garderob fanns tre par skor som lyckades ta sig förbi mina kriterier. Två par gick bort för att de var för "vintriga". Det tredje paret som jag då valde är chockrosa, jag fick alltså anpassa övriga kroppstäckande textilier efter mitt enda par skor som kändes lämpliga för en somrig kväll i Visby. Så nu surfar jag runt så jag kan bli av med den skatteåtbäring som inom en snar framtid ramlar in på kontot. Nu till mitt problem. Jag har hittat två par som jag känner att jag typ vill döda för. Båda är svindyra, i alla fall om man frågar mig.
 
 
Det här är mina fejjvss! De är nedsatta 20 % men fortfarande toooooookdyra.
 
 
De här hittades när jag desperat försökte komma under 1000-lappen efter mitt fall för de på den övre bilden.
 
Men hajjar ni eller? Båda är med all säkerhet bekväma, det kan inte bli obekvämt med kilklack och fast rem runt ankeln. Båda är somriga och finfina men kan matchas till sopsäck i valfri färg. Ska jag? Vafan ska man ha pengar till? Och ska jag ta de jag älskar, eller spara ett par hundralappar och köra på de svarta?
 
NOTE TO SELF: Kolla skopunkten och dinsko innan du gör något överhuvudtaget!!
 

Kommentarer

  • Sofia säger:

    Kolla Don Donna på adelsgatan, dom har Tommy Hillfiger-kopior på hyllorna. Köpte mig ett par förra året, hyffsat lika. Dryga 100-lappen tror jag att jag betalade. Helt värt att slita på. PUUUSSS

    2013-06-06 | 14:13:20
  • Sahra säger:

    Unna dig dom bruna! :-)

    2013-06-09 | 23:10:18

Kommentera inlägget här: