JEJMS

think twice, that's my only advice

Kört fast..?

Kategori: Allmänt

Började googla "kört fast...", lustigt nog var googles första förslag: kört fast i livet. Tryckte enter. Texter och artiklar om stress andra relaterade onda ting i dagens samhälle. Vardagliga saker som orsakar männsikor ont. Såg en dokumentär för någon vecka sedan, fyra kvinnor, en som hade "allt": man, barn och karriär. De andra tre hade valt bort en komponent. Det hela spelade på lyckan och vilken roll de tre komponenterna har i den. Det var fint. Jag tror normen stressar många, den stressar mig, skönt att få en insyn i icke-normen.
 
Men jag, jag har kört fast här, på jejms.blogg.se. Att publicera några rader var riktigt terpeutiskt för några månader sedan. Nu är det läskigt. Checkar ut lite från mitt inre. Bara ett tag. Tänker att jag bara ska vara. Sen kan jag checka in och titta efter förändringar.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: