JEJMS

think twice, that's my only advice

Ingen rubrik idag

Kategori: Allmänt

Stress är också bra i lagom mängd. Jaaa, lagom, lagom, lagom. Lagom kan aldrig vara dåligt. Imorgon är det deadline, klockan 17. Jag har snaaart två sidor. Den enda anvisningen är MAX 5, så jag tänker att jag tar det lite försiktigt och satsar på kvalitet framför kvantitet. Min fantasiversion av mig själv hade varit klar typ igår eller förra veckan för all del. Hon hade läst in sig på litteraturen inför nästa delmoment. Sett till att ligga före så hon kunde handla klappar och njuta av advent som hon tycker så mycket om. Mitt verkliga jag tycker också mycket om advent för den delen. Hon tycker advent är T-rex av mysfaktor. Men hon ligger inte före. Hon ligger alltid lite efter. Inte till den grad att hon inte får ihop NÅGOT i slutändan men tillräckligt för att hon större delen av året löper högre risk för hjärt- och kärlsjukdomar än vad som är rimligt för en kvinna i sina bästa år. Men vad gjorde hon utan en deadline?

Förövrigt har världens mörka sida visat sig igen. Det finns inga ord eller meningsuppbyggnader som inte låter fel eller bara är så vidrigt klyschiga så man mår illa. Jag ger mig därför inte in på någon utläggning. I slutändan kan ingen missta sig på essensen i det hela. Världen fick 14 år av Albin sen var det slut. Vila i frid.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: