JEJMS

think twice, that's my only advice

Brainactivity

Kategori: Allmänt

Visste du att det gjorts en mätning av x antal elevers hjärnaktivitet under en vecka? Visste du att aktivititeten mättes till näst intill obefintlig när eleven kollade på tv? Det kanske du skulle gissa. Visste du däremot att samma oerhört låga hjärnaktivitet mättes även under elevens lektioner? Jag fick reda på detta via föreläsningen "gränslöst lärande" som ligger på ur.se. Så jeeevla intresseant. Vi ligger efter. Verkligheten är idag dynamisk och trots detta sker utbildningar i statisk skepnad. Störtlöjligt och självklart eller hur?
 
Jag längtar efter examen så du kan inte förstååå! Efter examen ska jag fortsätta lära mig, för jag älskar själva lärandet, det gör jag. Mitt eget kunnande och vetande är min största stolthet. Det är tvånget som är jobbigt med en utbildning. Att regeringen bestämt vad jag ska lära mig, när och på vilket sätt. Efter examen kommer jag mest bara allmänbildas. Bildas i sådant som fångar min uppmärksamhet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: