JEJMS

think twice, that's my only advice

mIn sToRa lAsT

Kategori: Allmänt

Kanske inte min största då. Kalla mig mycket men jag är ingen martyr till den grad att jag sätter mig och kategoriserar alla mina laster. Jag har ju ett par styck såattsäghah.. Jag snusar, jag dricker, jag svullar i socker, jag stressar för mycket och njuter för lite, jag är en rik kvinna när det kommer till mina laster.
 
Men det här med mitt enorma behov av att rätta folk. Jag kan (läs "ibland") stå emot men det är tär på mig. Ååååh jag mår så dåligt när jag ser en felskrivning, eller SÄRSKRIVNING, eller hör ett supertokigt uttal. När ett ord används i helt fel sammanhang blir jag också väldigt frustrerad. Om personen TILL OCH MED tror sig veta att det är RÄTT sammanhang får jag lite panik. Världen är full av vanliga misstag. Och missförstå mig inte, även jag går i en hel mängd med fällor. TROTS det får jag sinne när andra gör det. Bortsett när mina vänner gör det för de kan jag rätta utan att de tar illa upp **knäböjer inför någon högre makt dyrt och heligt att det är så och att jag inte är hatad av mina bästa...**
 
Läs inte detta om du redan tycker jag är en narcissistisk tjockskalle!!
för ens - en gräslig "särskrivning" som inte bara är en särskrivning utan fullkomligt FEL. Många skriver för ens när de menar förrens, det är två helt skilda uttryck! 
sätt - sätt med ä är en synonym till vis exempelvis. Gör inte på det viset aka Gör inte på det sättet. Om man har skådat något då har man sett det. Med ett e.
expresso - vad en expresso är, det vet jag inte.. En espresso däremot är liten koffenrik kaffeshot utan varken mjölk eller socker traditionellt sett.
 
Slutligen vill jag understryka att jag inte dömer någon personligen (läs "bara ibland") när jag hör eller läser något sådant här. Det är en last för mig, för det är inte särsklit hyggligt att gå runt och märka ord på folk. Så titt som tätt håller jag snattran för att skona andras känslor och bibehålla någon form av social omkrets.
 
Nu skulle en ha tagit och sätt om det finns några fina bok hyllor på IKEA en har råd att in för skaffa ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: